Az uborka tápértéke

Az uborka gazdag C és B vitaminokban, ennek köszönhetően növeli az immunitást. Tartalmaz magnéziumot, káliumot, tiamint, riboflavint, niacint és szilíciumot, ami miatt kozmetikai termékek alapanyagaként is használják. Egy csésze uborka biztosítja a napi K-vitamin bevitel körülbelül 11% -át. Olyan hatóanyagokat tartalmaz, amelyek segítenek a szív-érrendszeri betegségek leküzdésében.

Hidratáció

Ha problémád van azzal, hogy napi 8 pohár vizet elfogyassz, akkor van más megoldás is. Mivel az uborka víztartalma akár a 97%-ot is elérheti ezért képes hidratálni és frissen tartani a szervezetet. Ha a bőrödet finoman megdörzsölöd vele, akkor segít az égési sérüléseket enyhíteni.

A toxinok eltávolítása

Az uborkával elfogyasztott sok víz segít eltávolítani a szervezetből a felhalmozódott toxinokat, amellett a rendszeres fogyasztása a vesekövek megelőzésében és eltávolításában is segíthet.

A csontok egészsége

Az uborkával elfogyasztott K-vitamin tartalom összefüggésben áll az egészséges csontokkal, amelyek így kevésbé hajlamosak a törésre. A K-vitamin elősegíti a kalcium beépülését a csontokba, ugyanis a D-vitaminnal karöltve, segíti a fehérjék beépülését, ami az ásványi anyagok megkötéséhez szükséges.

Látásjavulás

Gyakran látunk olyan képeket, amelyeken az emberek uborkakarikákkal a szemükön pihennek, annak érdekében, hogy csökkentsék a szem körüli puffadást és a szem alatti sötét karikákat. Emellett az uborka fogyasztása a vérnyomás normalizálásában is nagy segítség, ezzel együtt pedig a szem egészségét is támogatja.

Küzdhet a rák ellen

Mint a Cucurbitaceae (tökfélék) családjának tagja, olyan hatóanyagokat és tápanyagokat tartalmaz, amelyek segíthetnek megelőzni a rákos sejtek kialakulását és elszaporodását. Laboratóriumi kutatások szerint a bennük található cucurbitacinok ígéretes eredményeket mutattak rákos sejteknél való alkalmazás során, de további vizsgálatokra van szükség.

Javítja a szív-érrendszeri egészséget

Fontos, hogy minél több rostot fogyasszunk annak érdekében, hogy megakadályozhassuk a koleszterin felhalmozódást a gyulladt erekben, ezáltal szív-érrendszeri betegségek kialakulását előzhetjük meg. Az uborka amellett jó kálium és K-vitamin forrás, amelyek szintén fontosak a szív egészségnek megőrzéséhez. A cucurbitacin az érelmeszesedés megelőzésében is segíthet.

Cukorbetegség megelőzése

Az uborka rendkívül alacsony GI-vel (glikémiás index) rendelkezik, amely azt jelenti, hogy fontos tápanyagokhoz képes juttatni a szervezetet anélkül, hogy jelentős mértékben megemelné a vércukorszintet. Rendszeres fogyasztása hosszú távon jó hatással van a vércukorra és az inzulin termelésre.

Frissíti a leheletet

Mivel főként vizet tartalmaz, nagyon jó frissítője a szájnak, sőt bizonyos rossz leheletet okozó baktériumok ellen is hatékonyan fel tud lépni.

Ahhoz, hogy teljes mértékben ki tudd használni az uborka jótékony hatásait, fogyaszd rendszeresen salátával, smoothie-ban, gyümölcsökkel vagy akár préselve is.